10 MKB tools die je winst vergroten

Bedrijfsautomatisering transformeert de manier waarop merken opereren, waardoor ze meer kunnen doen met minder en schaal op manieren die nooit eerder mogelijk waren. In theorie betekent dit dat de bedrijfsgrootte niet zo belangrijk is en dat automatisering daadwerkelijk het voordeel kan geven aan kleinere merken die vaak sneller kunnen reageren op nieuwe trends dan hun grotere concurrenten.

Hunter Martin

Het enige probleem is dat de meeste automatiseringstools op de markt nog steeds gericht zijn op middelgrote en grotere bedrijven - maar niet allemaal.

In dit artikel hebben we een selectie van enkele van de beste bedrijfsautomatiseringshulpmiddelen ontworpen met kleinere merken in gedachten en helpen u uw onderneming naar een hoger niveau te tillen.

1: Zapier

Zapier automation platform

Zapier is een eenvoudig automatiseringsplatform dat elk bedrijf kan gebruiken om tijd en geld te besparen en tegelijkertijd de productiviteit te verhogen. Dit is ongeveer net zo eenvoudig als automatisering, waardoor u geautomatiseerde acties kunt maken tussen essentiële applicaties die worden gebruikt door bedrijven in elke branche.

Wilt u bijlagen automatisch opslaan in Gmail naar Google Drive? Of wat dacht je ervan om al je blogposts te twitteren zodra je op de publicatieknop klikt? Misschien wilt u alle nieuwe Google Docs-bestanden opslaan in OneDrive en vervolgens een back-up maken in Dropbox.

Met Zapier kunt u duizenden automatismen zoals deze instellen om repetitieve handmatige taken uit te schakelen, zodat u uw tijd kunt besteden aan winstgevender acties.

2: IFTTT

IFTTT

IFTTT lijkt erg op Zapier en het algemene idee is hetzelfde. Je gaat dit gebruiken om eenvoudige automatiseringen tussen verschillende apps te maken, zodat je niet tussen verschillende platforms kunt stuiteren om dezelfde taken te herhalen.

Het belangrijkste verschil is dat IFTTT een aanzienlijk betere gratis versie biedt dan Zapier. Het belangrijkste nadeel is dat je maar één account kunt hebben, wat betekent dat het niet bijzonder geschikt is voor teams. Een ander belangrijk verschil is dat IFTTT-automaties onmiddellijk worden uitgevoerd, zodra de triggeractie plaatsvindt. Ondertussen worden Zaps elke 15 minuten of vijf minuten uitgevoerd, afhankelijk van de versie van de software die u gebruikt.

Het belangrijkste voordeel van Zapier is dat u Multi-Step Zaps kunt instellen met een van de betaalde versies. Hiermee kunt u meerdere automatiseringen instellen met dezelfde triggeractie - iets dat u niet kunt doen met een versie van IFTTT.

3: ActiveCampaign

ActiveCampaign is veel meer dan een platform voor marketingautomatisering

ActiveCampaign is veel meer dan een platform voor marketingautomatisering, dat geavanceerde e-mailmarketingfuncties en een standaard CRM-bedrijf combineert tot een serieuze zakelijke software. ActiveCampaign is niet het enige platform in zijn soort, maar het is de enige die we kennen die even goed is geoptimaliseerd voor bedrijven van elke omvang.

We hebben lang gezocht naar het juiste CRM-platform en we liepen hetzelfde probleem tegen het lijf. De basispakketten zijn over het algemeen redelijk geprijsd door functies die worden beperkt en de prijzen schieten omhoog zodra u uw huidige versie ontgroeit.

Behalve dat het een van de beste alles-in-één marketing automation tools in de industrie is, is ActiveCampaign de enige die we vonden die redelijk geprijsd was voor elke versie van zijn software. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken dat u wordt vastgehouden aan losgeld als uw bedrijf de versie waarmee u begint, ontgroeit.

Dit is vrij belangrijk, aangezien groei het hele doel is van bedrijfsautomatisering.

4: Leadformly

LeadFormly kan heel goed worden geïntegreerd in ActiveCampaign, waardoor het verkoopproces een stuk eenvoudiger wordt

Als een klein bedrijf moet u uw verkoopproces automatiseren, zodat u een groter aantal leads kunt afhandelen en meer omzet in de verkoop kunt omzetten - zonder een volledig verkoopteam op te bouwen.

We hebben dit precies gedaan door Leadformly en ActiveCampaign te gebruiken om het grootste deel van ons verkoopproces te systematiseren.

Leadformly is ontworpen om uw conversiepercentages te verhogen, maar het helpt u ook uw leads te segmenteren, rechtstreeks op uw webpagina's. Het doet dit met voorwaardelijke logica om gebruikers vragen te stellen op basis van de informatie die ze intypen en stuurt deze gegevens vervolgens naar ActiveCampaign.

U hebt nu webpagina's die een groter aantal leads genereren en u kunt uw antwoorden automatiseren met gesegmenteerde e-maillijsten en automatiseringsfuncties van ActiveCampaigns. Hiermee wordt het grootste deel van het vroege verkoopproces verbroken en kunt u zich richten op het omgaan met leads die bijna de definitieve aankoop hebben gedaan.

5: Hootsuite or Buffer

Hootsuite of Buffer zijn allebei geweldige hulpmiddelen voor het beheren van sociale media-inhoud

Social media is een essentieel bedrijf, maar het is heel moeilijk om campagnes op meerdere platforms uit te voeren en te beheren. Gelukkig maken platforms zoals Hootsuite en Buffer het eenvoudig om zoveel mogelijk van je marketinginspanningen voor social media te automatiseren als dat nodig is.

Er is niet veel tussen deze twee platforms, maar wij kozen voor Buffer omdat dit het meer intuïtieve stukje software was en het de betere planningsopties bood op het moment dat we ze vergeleken.

6: Grammarly

Met Grammarly kunt u perfecte e-mails of blogs schrijven

Het is verbazingwekkend hoeveel inhoud moderne bedrijven nodig hebben om te produceren, zelfs de kleinste ondernemingen in de meest niche van sectoren. Al die e-mails, blogposts en sociale capriolen moeten ergens vandaan komen en het laatste wat je wilt, is dat je marketinginspanningen worden tegengehouden door slechte speeling, sorry... spelling.

Grammarly zal je schrijven niet onfeilbaar maken, maar het is een verrassend goede taak om je te redden van die elementaire spelling- en grammaticafouten (daar versus hun, enz.) waardoor mensen de competentie van je bedrijf in twijfel kunnen trekken.

7: Google Ads

Google-advertenties hebben een grote invloed op uw zichtbaarheid

Oké, dit lijkt niet veel op een automatiseringsplatform, maar wacht even. Google Ads (onlangs hernoemd naar AdWords) maakt veel veranderingen die zijn ontworpen om het een krachtiger platform voor kleinere bedrijven te maken en automatisering vormt hier de kern van.

Bekijk de nieuwe responsive zoekadvertenties (nog in de bèta) voor een voorproefje van wat er gaat komen.

U hoeft echter niet te wachten op nieuwe functies om uw PPC-strategie te automatiseren. Google-advertenties worden geleverd met een overzicht van automatiseringsfuncties die u kunt gebruiken om betere resultaten te krijgen - en ze zijn allemaal gratis:

  • Biedregels U stelt een aantal biedvoorwaarden in (bijvoorbeeld: verhoog uw biedingen voor advertenties die de eerste pagina opleveren) en Google doet de rest - lees hier meer.
  • Google Ads scrips: Een verzameling JavaScript-fragmenten die u kunt gebruiken om acties te automatiseren, zoals het genereren van rapporten in spreadsheets, het aanpassen van biedingen en het verfijnen van uw zoekwoordenlijsten.
  • Google Ads API: De nieuwe versie van AdWords API, de Google Ads API bevindt zich nog in de bèta maar belooft dezelfde soort automatiseringsopties voor u op te nemen als u wilt inbouwen in uw eigen toepassingen.

Automatisering, machine learning en kunstmatige intelligentie gaan de manier veranderen waarop kleine bedrijven platforms zoals Google Ads gebruiken in de komende tien jaar - en de verschuiving is al begonnen.

Stay tuned.

8: WordStream

Wordstream

Hoewel Google de automatisering eenvoudiger maakt, is er nog steeds een bepaalde mate van complexiteit die veel kleine bedrijven zal uitschakelen. Ik heb er vertrouwen in dat dit niet al te lang het geval zal zijn, maar er is nog steeds ruimte voor platforms van derden, zoals WordStream, die betaalde advertenties vereenvoudigen voor mensen die niet willen vastlopen in complexe omgevingen.

Met de functie 20 minuten werkweek feature kunt u campagnes en basisbeheer draaien zonder zweten en geleidelijk deze functies ontgroeien naarmate u gewend raakt aan adverteren met Google Ads.

Dit is een geweldig hulpmiddel om grip te krijgen op PPC en het hele idee om in de instellingen van Google-advertenties te duiken lijkt een stuk toegankelijker nadat u WordStream al een tijdje gebruikt.

9: Calendly

Calendly is een andere eenvoudige automatiseringstool voor vergaderingen

Calendly is nog een eenvoudige automatiseringstool waar elk bedrijf gebruik van kan maken. Kortom, het elimineert de heen-en-weer e-mails voor het regelen van vergaderingen, telefoongesprekken en andere afspraken.

U stelt eenvoudig uw beschikbaarheidsvoorkeuren in Calendly in voor de volgende vergadering en sluit een link in uw e-mailuitnodiging in. De ontvanger kiest vervolgens welke tijd bij hen past en de gebeurtenis wordt automatisch aan uw kalender toegevoegd - klaar.

10: Xero

Xero biedt geweldige intuïtieve boekhoudsoftware

Hoe groter uw bedrijf wordt, hoe meer boekhouding het vereist en dit is altijd een barrière wanneer de middelen beperkt zijn. Xero helpt de werklast van de boekhouding te minimaliseren met functies zoals geautomatiseerde facturen, geplande betalingen en cashflowbeheer - plus nog een heleboel andere.

Je krijgt veel functies die in dit stuk software zijn verwerkt en ze zijn allemaal ontworpen om het beheren van geld gemakkelijker te maken voor kleine bedrijven.

Automatiseer je weg naar grotere dingen

Automatisering is niet voorbehouden aan de grote bedrijven die er zijn en de selectie van hulpmiddelen die zijn ontworpen voor kleinere ondernemingen zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Ga aan de slag met de platforms die we in dit artikel hebben bekeken en tegen de tijd dat u er het beste van hebt gemaakt, staat er een nieuwe reeks gereedschappen klaar om de volgende stap te nemen - en het zal niet lang voordat je je eigen automatiseringen bouwt om aan je behoeften te voldoen.

Als een van de startup-specialisten in New York, die lean marketing en softwareontwikkelingsservices leveren, werkt scopeweb met kleine teams om grote resultaten te leveren. Heeft uw bedrijf behoefte aan begeleiding of hulp bij het begrijpen of implementeren van automatiserings tools of software? Als het antwoord ja is, kunnen we u helpen. Stuur ons een e-mail op info@scopeweb.nl of bel ons op 0181 729 191. We zijn ook blij om eventuele vragen te beantwoorden!

Hunter Martin