3 redenen waarom je bedrijf zou moeten bloggen

Is uw bedrijf aan het bloggen? Zo niet, dan zou het zo snel mogelijk moeten beginnen. Hubspot definieert zakelijk bloggen als een marketingtactiek die bloggen gebruikt om uw bedrijf meer online zichtbaarheid te geven (net als social media, direct mail, e-mailmarketing, enz.) die de groei van bedrijven ondersteunt. Volgens onderzoek ontvangen B2B-marketeers die blogs gebruiken 67% meer leads dan bedrijven die dat niet doen. Nog steeds niet verkocht op bloggen? Hier zijn nog een paar redenen waarom uw organisatie deze onderschatte tool nodig heeft.

Ray Antonio De Jesus
1. SEO Voordelen

Om het simpel te zeggen: bloggen stimuleert het verkeer naar uw site. Google en andere zoekmachines houden van kwalitieve, nieuwe inhoud, die regelmatig wordt toegevoegd op uw website; het geeft ze meer pagina's om te crawlen en te indexeren. Wanneer een zoekmachine door uw site crawlt, probeert deze te definiëren waar uw bedrijf echt over gaat en voor welke soorten zoekopdrachten deze moet worden gerangschikt. Hoe meer kwaliteitspagina's u heeft, hoe groter uw zichtbaarheid en het verkeer.

Simpel gezegd, blogs verhogen uw ranglijst van zoekwoorden en uw kans om te verschijnen op pagina één van Google. Bedrijven die bloggen, ontvangen volgens Social Media Today zelfs 97% meer links naar hun website via SEO.

2. Je wordt de autoriteit

Het toevoegen van de insights en branchegerelateerde blogs van uw bedrijf aan uw site versterkt uw autoriteit in uw vakgebied. Zodra uw lezers uw site identificeren als een vertrouwde bron die regelmatig waardevolle inhoud publiceert, wordt u een expert in hun ogen. Zij zullen u om advies vragen voor het oplossen van hun zorgen en zullen u hun vertrouwen geven. Het stelt uw bedrijf ook in staat om zijn stem en persoonlijkheid te demonstreren die u van uw concurrenten onderscheidt.

3. Een andere manier om sociaal te zijn

Het delen van uw blog op uw sociale media geeft uw publiek een extra manier om met u in contact te komen. Je volgers hebben de mogelijkheid om de blog te gebruiken, te delen of te e-mailen en verspreiden binnen hun eigen netwerk. Als u een blog op uw sociale media-profielen deelt, kunt u een zinvol tweerichtingsgesprek maken, dus als iemand opmerkingen maakt over uw blog of post op sociale media, is het een goede gewoonte om te reageren en door te gaan met dat gesprek. Social Media Examiner meldde in 2017 dat 66% van de marketeers aangaf blogs te gebruiken in hun sociale media-inhoud. Als uw bedrijf een e-mailnieuwsbrief heeft, zou dit een ander goed verkooppunt zijn om uw blog te delen. Nogmaals wat resulteert in meer leads naar uw website.

Bloggen moet een essentieel onderdeel zijn van uw website en marketingstrategie. Het kan u helpen uw onderneming te laten groeien en bij uw huidige klanten op de eerste plaats te blijven. Hoewel het klinkt als nog meer werk op je takenlijst, is het iets waar je je aan moet committeren en dat je regelmatig moet doen om succesvol te zijn.

Als een van de snelst groeiende agencies in New York & Rotterdam werkt scopeweb met kleine teams om grote resultaten te leveren. Heeft uw bedrijf behoefte aan begeleiding of hulp bij het produceren van blogposts of andere content? Als het antwoord ja is, kunnen we u helpen. Stuur ons een e-mail op (info@scopeweb.nl) of bel ons op (0181 729 191). We zijn ook blij om eventuele vragen te beantwoorden!

Ray Antonio De Jesus