6 tips voor het werken met een webdesignbureau

Dus je hebt besloten dat het tijd is om een webdesignbureau in te huren om je nieuwe website te bouwen. Gefeliciteerd en bereid je voor op de komende weg die je naar een geweldige nieuwe website en nieuwe leads voor je bedrijf zal leiden. Als je begint aan deze spannende reis, zijn hier enkele tips om in gedachten te houden die je kunnen helpen bij het werken met je gekozen webdesignbureau en het krijgen van de website van je dromen.

Nathan Henniges
1. Begrijp je merk en verhaal

Uw website is een online vertegenwoordiging van u, uw merk, uw verhaal. Om dit online zo goed mogelijk over te brengen, moet u het eerst aan uw webdesignbureau laten zien. De allereerste stap om goed samen te werken is dus om er zeker van te zijn dat u en uw team duidelijk zijn over uw merk, uw verhaal en wat u uniek en anders maakt dan uw concurrentie.

2. Maak een schets van je doelen

Bij het starten van een webontwerp project is het van vitaal belang om te begrijpen wat de doelen van uw nieuwe website zijn. Als uw doelen niet duidelijk zijn, kunt u ze niet nauwkeurig meten en kunt u dus niet meten of uw inspanningen succesvol zijn geweest. Bovendien zal een duidelijk overzicht van uw doelen uw bureau ook helpen bij het ontwerpproces. U wilt er zeker van zijn dat u duidelijk kunt communiceren naar wat u op uw site zoekt, zodat ze zeker weten dat ze rekening kunnen houden met die doelen tijdens het ontwerpproces. Vanuit een ontwerpperspectief kunnen ze bijvoorbeeld anders kijken en ontwerpen als uw doel nieuwsbriefregistraties of eBook-downloads zijn, dan het markeren en verkopen van een bepaald product.

3. Begrijp het proces

Terwijl u rondkijkt en praat met verschillende webdesignbureaus terwijl u uw beslissing neemt, moet u ervoor zorgen dat u het proces begrijpt en ervan kunt genieten. Iedereen doet dingen een beetje anders en je wilt er zeker van zijn dat je bekend bent met en vertrouwd bent met het proces van het bureau dat je selecteert. Bijvoorbeeld hoeveel paginarichtingen worden er gepresenteerd? Hoeveel ronden van revisies zullen er zijn? Wie is verantwoordelijk voor het verwerken van de inhoud? Wordt er getraind in het gebruik van uw nieuwe CMS of beheer systeem? Is er een periode na de lancering waarbij bugfixes of kleine wijzigingen worden verwerkt?

Web design assets zijn van cruciaal belang voor de voortgang van uw project

4. Verzamel je assets

Hoewel het webontwikkelingsproces enige tijd kan duren, is de inhoud in het algemeen het enige dat het langst duurt en het meest geschikt is om het project te vertragen. Zorg ervoor dat je vanaf het allereerste begin duidelijk bent met je webdesignbureau wie verantwoordelijk is voor welke inhoud. Kiezen ze afbeeldingen uit of moet je afbeeldingen leveren?

Schrijft u alle inhoud of schrijven ze het voor u? Als ze het schrijven, welke informatie moet je ze dan geven om je verhaal nauwkeurig te kunnen vertellen? Als je eenmaal duidelijk bent over de rollen en verantwoordelijkheden van iedereen, begin dan met een sprong voorwaarts.

In onze drukke werklevens is het gemakkelijk om de inhoudstaken van deze website buiten spel te zetten en van de takenlijst van vandaag af te schuiven. Hoe eerder u uw stukken content bij het webdesignbureau krijgt, hoe beter ze in staat zullen zijn om ze naar behoefte in te bouwen in ontwerpen en om het project op schema te houden.

Het niet op tijd leveren van assets kan uw project met weken of zelfs maanden vertragen.
5. Benoemen van uw contactpersoon

Het is van vitaal belang aan het begin van uw project en uw relatie met uw webdesignbureau om een persoon binnen uw onderneming aan te wijzen die de leiding heeft over communicatie en die de ultieme beslisser zal zijn. Hoewel u mogelijk meerdere interne belanghebbenden heeft die moeten tekenen voor ontwerpen, moet er één persoon zijn die de leiding heeft over communicatie.

Dit helpt de communicatielijnen overzichtelijk te houden en voorkomt dat uw webdesignbureau gemengde signalen en verschillende antwoorden krijgt van uw verschillende teamleden. Als je meerdere mensen ontwerpen of andere beslissingen intern moet laten beoordelen, is dat prima (probeer de groep klein te houden - je wilt niet te veel koks in de keuken), zorg er gewoon voor dat feedback op een uniforme en constructieve manier wordt gepresenteerd. Dit zal hen helpen om de veranderingen die u nodig hebt op de meest efficiënte manier mogelijk te maken.

6. Geef specifieke feedback

Dit is een ontwerpproject, het lijdt geen twijfel dat je meningen hebt over de ontwerpen die je ziet. Het kan moeilijk zijn om naar ontwerpen te kijken om te verwoorden wat je wel of niet leuk vindt aan iets. Hoe constructiever en specifieker u met uw feedback kunt zijn, hoe beter uw webdesignbureau in staat zal zijn ontwerpen op basis daarvan aan te passen en hoe gelukkiger u uiteindelijk bent met uw eindproduct.

Probeer algemene uitspraken als "Ik vind het niet leuk" te vermijden, probeer indien mogelijk objectief te zijn en na te denken over wat je niet bevalt, is het kleur, vorm, algemeen gevoel, worden je doelen niet gehaald door het ontwerp.

Aan de andere kant, als creatieve professionals zijn uw webdesignbureau partners gewend om feedback te krijgen. Je gaat hun gevoelens niet kwetsen, wees eerlijk (maar constructief) zeg niet dat je iets leuk vindt als je het echt niet doet - ze willen dat je uiteindelijk gelukkig bent.

Let's go!

Wilt u meer weten over hoe u uw website kunt verbeteren? Stuur ons een e-mail en boek een gratis review sessie waarin we uw huidige online aanwezigheid bekijken. Laten we een plan maken, een bakkie doen en werken aan de groei van uw bedrijf! Wilt u eerst meer weten over onze services? Bel ons gerust eens en maak kennis met onze services, doelstellingen en oplossingen.

Nathan Henniges