7 manieren om meer klanten te krijgen tijdens COVID-19

Zorg ervoor dat je website opvalt en meer klanten aantrekt gedurende deze pandemie met deze 7 tips.

Delen:
  • Deel deze post on Linkedin
  • Deel deze post on Facebook
  • Deel deze post on Twitter

De economie heeft door COVID-19 een ongekende wending genomen. Wij gaan je helpen met deze 7 manieren om meer klanten aan te trekken zodat jij je hier doorheen slaat. De consumentenbestedingen hebben een scherpe duik genomen en bijna elke sector ziet een aanzienlijke omzetdaling als gevolg van de pandemie. In deze tijden van onzekerheid moeten bedrijven draaien om relevant te blijven.

Wanneer offline activiteiten zijn gestopt, wordt de online aanwezigheid het hoogtepunt van je bedrijf. Dus, hoe blijf je relevant in deze moeilijke tijden? Nu de meeste betaalde advertenties worden verlaagd of uitgesteld, hebben merken nu het perfecte moment om al hun aandacht te richten op het verbeteren van organische prestaties om met SEO meer verkeer uit zoekmachines aan te trekken.

1. Leg de basisprincipes vast

De eerste stap om je organische verkeer te verbeteren, is door een grondige SEO-audit van je site uit te voeren en uit te zoeken waar je achterblijft. Als er belangrijke wijzigingen aan de website zijn geweest die al een tijdje op een laag pitje staan, is dit het perfecte moment om ze in praktijk te brengen. Dit zal niet alleen de organische prestaties op korte termijn een boost geven, maar zal ook de basis leggen voor je website om op de lange termijn de concurrentie te overtreffen.

2. Ontwikkel relevante en actuele content

Contentmarketing is de enige haalbare marketingstrategie tijdens COVID-19. Daarom zul je als jouw website geen relevante content heeft niet in staat zijn om het juiste publiek aan te trekken. Je contentstrategie moet mensen naar oplossingen leiden die je tijdens deze crisis kunt bieden. Als je bijvoorbeeld een adviesbureau hebt, richt je publiek dan op online advies en training en hoe je hen tijdens deze periode van waarde kunt voorzien.

Je kunt ook nieuwe content buckets identificeren, zoals handleidingen, videocontent en interactieve platforms die relevant zijn voor je doelgroep en die zullen helpen bij het genereren van verkeer. Om een extra stap te zetten, kun je ook een microsite maken die vertelt over hoe jouw bedrijf zich heeft aangepast aan de situatie en welke nieuwe oplossingen je aanbiedt om de klanten door deze tijden heen te helpen. Wanneer de doelgroep ziet dat je een strategie hebt getransformeerd om hen maximale waarde te bieden, wordt je gezien als een innovator en pionier binnen je vakgebied.

3. Verbeter de sitesnelheid

Een trage websitebetekent problemen voor je organische ranking binnen Google en de bouncepercentages. Hoewel er een paar onmiddellijke oplossingen zijn die de snelheid van een website kunnen verbeteren, vereisen de meeste verbeteringen meestal een ingrijpende herziening van de back-endcode en websitefuncties.

Hoewel de meeste websites het belang hiervan beseffen, hebben ze misschien niet eerder de tijd of middelen gehad om het daadwerkelijk te implementeren. Nu de meeste bedrijfsactiviteiten vertragen, is dit het perfecte moment om je te concentreren op het verbeteren van technische aspecten van jouw website om een hogere websitesnelheid te bereiken. Als je deze oplossingen nu doorvoert, zorg je ervoor dat jouw website een grotere kans maakt om op de lange termijn beter te presteren, zodra de situatie verbetert.

Sla je bedrijf door de COVID-19 pandemie heen en score meer klanten via SEO

4. Ruim de troep op binnen je website

Je website wordt een opslagplaats van niet-geïndexeerde pagina's en foutpagina's die moeten worden verwijderd om de prestaties van je website te verbeteren. Net als in het geval van websitesnelheid, hebben bedrijven misschien niet eerder tijd gehad om de balans op te maken en de website op te ruimen. Maar nu betaalde campagnes tot stilstand komen, kan jouw team eindelijk de tijd besteden die nodig is om de backend van de website op te ruimen.

Je kunt dit op verschillende manieren doen. Je kunt beginnen door oude pagina's om te leiden naar bestaande pagina's, zodat wanneer iemand naar een pagina zoekt, deze naar de juiste plek wordt geleid. Controleer ook de metatitels en metabeschrijvingen voor alle pagina's op de website. Controleer daarnaast of alle bestaande backlinks correct werken en neem contact op met websites met niet-gekoppelde merkvermeldingen om naar je terug te linken. Je kunt ook een inhoudsaudit van de pagina's doen en kijken of er berichten zijn die mogelijk niet relevant zijn tijdens de huidige COVID-19-crisis. Als je bijvoorbeeld pagina's over offline trainingen en evenementen hebt, kun je deze bijwerken met informatie over virtuele alternatieven.

5. Vriend worden met backlinks

Backlinking is een belangrijke SEO-strategie om de organische prestaties van uw website te verbeteren. Backlinking gaat hand in hand met het bouwen van content voor de website. Als je nuttige bronnen hebt gemaakt voor COVID-gerelateerde informatie, dan kun je deze gebruiken om backlinks van andere websites aan te trekken.

Backlinks zijn een belangrijk onderdeel van elke SEO strategie

Hoewel het enige moeite kost om zoveel andere websites te bereiken voor backlinks, is het een onfeilbare SEO-strategie die een lange weg zal gaan, zelfs als de pandemie afneemt. Backlinks zijn vooral cruciaal in zulke ongekende tijden, omdat er geen offline, externe manieren zijn om de legitimiteit van jouw website op te bouwen. Backlinks zijn de beste manier om het woord te verspreiden.

Als jij dit ook zo'n toffe blog vond zou je alvast een backlink naar onze blog kunnen plaatsen door deze te delen op je social media kanalen. 😉

6. Maak gebruik van Google Analytics

Als er iets is dat de diepste, donkerste geheimen van je website kan onthullen, dan is het wel Google Analytics. Deze tool geeft een genuanceerd beeld van je websiteactiviteit (zoals bezoekers, bouncerate, geografische informatie, etc.) en geeft aan wat goed werkt en wat niet. We raden je ten zeerste aan om van deze gelegenheid gebruik te maken om een grondig begrip van Google Analytics te krijgen tijdens deze pandemie en die expertise te gebruiken om de prestaties van uw website grondig te analyseren.

Als jouw website een hoog bouncepercentage heeft, kan het zijn dat het publiek niet veel waarde haalt uit je huidige content (bijv. blogs) en algemene website teksten. Dit geeft aan dat de inhoud van de website in deze moeilijke tijd meer op hun specifieke behoeften moet worden afgestemd.

7. Bouw een sterke aanwezigheid op sociale media op

De meeste van je nieuwe actuele inhoud rond COVID-19 kan ook worden uitgebreid naar je aanwezigheid op sociale media. Gebruikers op alle platforms zijn nu op zoek naar nuttige inhoud die informeert in plaats van entertaint. Daarom zijn regelmatige posts op sociale media misschien niet genoeg om gedurende zijn tijd een band met je publiek op te bouwen. Daarnaast is social media lead generatie snel inzetbaar.

In plaats daarvan kun je de nieuwe bronnen of tools die je voor jouw website hebt gebouwd, versterken om grip te krijgen op sociale media. Dit kan ook een positieve invloed hebben op uw organische prestaties, omdat sociale signalen een van de belangrijkste rangschikkingsfactoren zijn waarmee Google rekening houdt. Influencer marketing is een andere trend die relevant is om in deze periode op in te spelen.

COVID-19 kan een goed moment voor je zijn om na te denken over hoe je jouw merk op de lange termijn kunt positioneren en te investeren in strategieën om op de lange termijn relevant te blijven. Hoewel het voor sommigen misschien een ongeluk lijkt, kun je deze pandemie gebruiken als een kans om jouw digitale inspanningen om te buigen en de lat hoger te leggen. Een paar kleine stappen kunnen een enorm verschil gaan maken.

MVP Starters pakket

Je bent net begonnen met een nieuw bedrijf of bent van plan er een te starten. Tof! Je hebt lef! Scopeweb bied je als beginnende ondernemer een zogenaamd starterspakket waarmee je snel en tegen een redelijke prijs aan de slag kunt. Wij ontwerpen je professionele applicatie voor een mooie prijs omdat wij in je bedrijf geloven. Scopeweb haalt energie uit starters en gaat voor een lange, leuke samenwerking met jou!

Benieuwd naar de mogelijkheden? Deel je ideeën met ons.

Liever eerst een NDA ondertekenen? Stuur een e-mail naar info@scopeweb.nl

Delen:
  • Deel deze post on Linkedin
  • Deel deze post on Facebook
  • Deel deze post on Twitter