7 redenen om een professionele website te hebben

Zoals veel MKB-bedrijven en lokale ondernemers, denkt u misschien dat een professionele website geen waarde toevoegt aan uw bedrijf of niet past in uw budget. Of denkt u dat uw potentiële klanten dat ook niet doen, omdat u uw computer of laptop niet zo vaak gebruikt? Typische misvattingen, als je het mij vraagt. In dit bericht zal ik u redenen geven waarom ik denk dat uw bedrijf echt een website nodig heeft. Ongeacht de grootte en het type bedrijf.

Nathan Henniges
Een professionele website draagt bij aan uw geloofwaardigheid

Tegenwoordig zoeken steeds meer consumenten (eigenlijk bijna iedereen) online naar producten of diensten die ze nodig hebben. Als uw bedrijf tijdens deze oriëntatie / zoekopdracht niet aan potentiële klanten wordt getoond, loopt u klanten mis! Zelfs als uw klanten weten dat u een bepaald product of een bepaalde service verkoopt, is het tegenstrijdig als u niet in zoekmachines wordt gevonden. Heeft u al een website? Zorg er vervolgens voor dat het er professioneel en up-to-date uitziet. Een goed uitziende website, een geschikt webontwerp, met het huidige tekst- en beeldmateriaal, creëert vertrouwen.

Het is een relatief goedkoop promotiekanaal

U denkt misschien dat een website te duur is voor een lokaal bedrijf zoals het uwe. Maar eigenlijk is het erg duur om geen website te hebben. Hoewel de ontwikkelingskosten erg kunnen variëren, kost een website voor een gemiddeld MKB minder dan 100 USD per maand. Houd er rekening mee hoeveel mensen u kunt bereiken en bedienen dankzij uw website en vergelijk de kosten met in gedrukte advertenties. Ik weet zeker dat een website veel rendabeler is om uw bedrijf onder de aandacht te brengen dan de traditionele krantenadvertenties die u nu gebruikt.

U houdt uw klanten op de hoogte

U kunt uw website voor verschillende doeleinden gebruiken. Zie uw website als een online brochure, catalogus of overtuigende presentatie. Door uw website dynamisch te implementeren, kunt u eenvoudig en snel nieuwe informatie over uw producten of services delen met uw klanten. Veel sneller en goedkoper dan via gedrukte advertenties. Dit maakt het een effectieve manier om uw klanten op de hoogte te houden van uw nieuwe collectie, evenementen, speciale promoties en promoties of nieuwe services die u aanbiedt. In tegenstelling tot krantenadvertenties, is uw website de perfecte tool om uw klanten actuele nieuws en informatie te bieden.

De meeste klanten scannen het internet voordat ze tot aankoop overgaan
Klanten zullen 24/7 producten op hun laptop proberen te vinden
Altijd toegankelijk

U hebt bepaalde openingstijden voor uw winkel of bedrijf. Uw website is echter 24 uur per dag, 7 dagen per week voor uw klanten beschikbaar. Dus zelfs als u niet werkt, of niet in de winkel, kunnen uw (potentiële) klanten nog steeds informatie over uw bedrijf verkrijgen. Misschien op hetzelfde moment dat u thuis aan het browsen bent om een bepaald product te vinden.

Mogelijkheid van een bredere markt

Of u nu producten of services verkoopt, uw website biedt een alternatieve plek om het te verkopen. Voor een retailer is een website / webshop een perfecte plek om uw product of dienst aan een bredere doelgroep aan te bieden. U kunt uw producten of diensten wereldwijd aanbieden! Denkt u dat uw product of dienst niet via internet wordt gekocht? Kijk dan naar je concurrent. Tegenwoordig kan alles online worden verkocht!

Gebruik het als etalage

Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf je hebt. Een professionele website is een goede manier om te laten zien wat u doet, verkoopt of maakt. Gebruik een portfolio, laat reacties van klanten zien en leg uit waarom uw bedrijf uniek is. Overtuig uw potentiële klanten!

Om uw klantenservice te ondersteunen

Laat zien dat u een expert bent in uw vakgebied. Verkoop je leren jassen? Vertel vervolgens hoe een jas van een bepaald type leer het best kan worden onderhouden. Heb je een boekhoudkantoor? Geef vervolgens tips waarmee uw klanten hun boekhouding gemakkelijker kunnen maken. Stel veelgestelde vragen met uitgebreide antwoorden. (Lees ook dit artikel waarom u nu MOET handelen om een HTTPS SSL-certificaat te krijgen). Schrijf van tijd tot tijd artikelen met tips. U kunt ook nieuwsbrieven (e-mailmarketing) gebruiken om uw klanten uw meest recente informatie wekelijks of maandelijks te sturen. Houd ze op de hoogte en blijf op de hoogte!

Nathan Henniges