Verbeter je SEO ranking met deze titel tag tips

Er zijn altijd effectievere manieren om dingen te doen, vooral als het gaat om SEO en digitale marketing. Door 'hacks' (lees trucs) te gebruiken, is het mogelijk om titel tags te verbeteren voor meer clicks. Voor digitale marketing en SEO zijn clicks belangrijk. Daarom wilden we enkele eenvoudige manieren delen om de SEO ranking te verbeteren met deze titel tag tips.

Josh Parker

Titel tags zijn een belangrijk onderdeel van een goed afgeronde SEO strategie. Studies en tests hebben consequent aangetoond dat het wijzigen van titel tags een meetbare toename in ranking (je positie op Google) kan opleveren. Klikfrequentie is een belangrijke statistiek die zoekmachines bijhouden en gerelateerd is aan de algemene ranking. Door het optimaliseren van titel tags en het gebruik van verschillende "hacks" krijg je meer verkeer en hogere rankings.

Titel tag tips

Deze titel tag tips zijn gericht op precies wat je in jouw titel tag moet gebruiken om het aantal klikken te verhogen en de SEO ranking te verhogen. Het is echter belangrijk om te erkennen dat, net als andere SEO tips, hiermee moet worden geëxperimenteerd en getest, omdat elk publiek anders is.

De juiste lengte

Lengte is erg belangrijk in de titel tag. Te korte tags zijn niet erg beschrijvend en zoekmachines kunnen moeite hebben om de inhoud correct te categoriseren. Dit geldt vooral als het onderwerp breed is. Aan de andere kant hebben te lange titel tags te veel informatie, waardoor categoriseren moeilijk is.

De optimale lengte is meestal 50 tot 60 tekens. Uiteraard is dit niet altijd gemakkelijk te behalen, maar dat is de sweet spot waar je naar moet streven.

Wil je weten hoe jouw titel eruit komt te zien op Google? Probeer het hier.

Gebruiken maken van een datum

Datums zijn erg handig bij het aanbieden van actuele, relevante inhoud, met name voor lijsten. Je ziet dit veel met "Best" en "Top" lijsten voor dingen zoals "Top voetballers om in de gaten te houden in 2019". Bepaalde zoekwoorden werken efficiënter in combinatie met datums, soms inclusief de maand om het bereik nog verder te beperken.

"Beste voetbalwedstrijden om in juli 2019 te bekijken". Als een gebruiker op zoek is naar de beste voetbalwedstrijden om te bekijken, helpt de titel tag de gebruiker onmiddellijk te identificeren dat deze inhoud actueel is.

Gebruik maken van cijfers

Cijfers zijn nuttig vanwege wat bekend staat als "cognitieve bias". Het menselijk brein is getraind om dingen te onderscheiden die opvallen en specifiek zijn. Dit is iets wat jaren lang tijdens onze jongere jaren is ingeprent.

Cijfers zijn specifiek en vallen op wanneer ze naast een lijst met letters worden geplaatst. Overweeg "5 manieren om nu geld te besparen" versus "Vijf manieren om nu geld te besparen". Het nummer maakt de eerste tag beter identificeerbaar.

Cijfers in je titel tags zorgen ervoor dat de titel opvalt

Varianten opnemen

Variaties en synoniemen moeten een belangrijke overweging zijn bij het maken van een titel tag. Het maakt niet uit wat je beste keyword is, er zullen altijd variaties zijn in hoe mensen naar dat keyword zoeken. Soms is het zo simpel als de meervoudsversie van een woord.

In andere gevallen is dit het verschil tussen "goedkoop" en "betaalbaar" of "lage kosten".

Wanneer er ruimte beschikbaar is, kan het de moeite waard zijn om een synoniem of variant in de titel tag op te nemen, zoals "Betaalbare vliegtickets - hoe goedkope vluchten te krijgen". Je kunt dit dubbel toepassen met behulp van de primaire trefwoorden van "betaalbare vliegtickets" met de variant van "goedkope vluchten".

Actiewerkwoorden opnemen

Actiewerkwoorden zijn krachtig. Ze worden vaak op een website gebruikt voor call-to-actions omdat ze clicks helpen stimuleren. Om dezelfde reden zijn ze handig om in titel tags op te nemen.

De actiewoorden laten iets extra's voor de gebruiker zien, zoals: “Download een gratis exemplaar van de 100 beste reisbestemmingen. Hoewel 'Beste reisbestemmingen' de belangrijkste focus is, worden gebruikers aangemoedigd om te klikken als ze een gratis exemplaar willen downloaden.

Bewoorden als een vraag

Het gebruik van vragen in titel tags kan een effectieve manier zijn om clicks te verdienen, gewoon op basis van nieuwsgierigheid. Mensen zijn nieuwsgierig en als je een vraag in de titel stelt, weten ze het antwoord niet, er is een stimulans om te klikken en daar achter te komen.

Bovendien kan dit soms leiden tot het verdienen van een aanbevolen fragment als de inhoud een goed antwoord geeft op de titel tag vraag. Google zou dat antwoord dan kunnen aanbieden voor mensen die die vraag zoeken of vragen met een vergelijkbare formulering.

The bottom line

Het komt erop neer dat geweldige inhoud weinig nut heeft als mensen het niet vinden. Daarom zijn titel tags zo'n belangrijk onderdeel van het contentcreatieproces. Je kunt de SEO ranking verbeteren met deze titel tag tips door te experimenteren en te testen welke het meest effectief zijn voor je doelgroep. Dat zorgt voor meer verkeer en dus interesse in de content waar je zo hard aan hebt gewerkt.

Zijn jouw titel tags allemaal op orde?

Nu nog even wat anders, we willen jou namelijk een mooie kans geven om een goede start te kunnen maken, dus lees nog even snel verder.

Starters pakket

Je bent net een nieuwe onderneming gestart of van plan er één te beginnen. Tof! Je hebt lef! Scopeweb biedt jou als beginnende ondernemer een zogenaamd starterspakket aan waarmee je snel en voor een schappelijke prijs aan de slag kunt. We ontwerpen jouw professionele website voor een mooie prijs omdat we geloven in jouw bedrijf. Scopeweb krijgt energie van starters en gaat voor een lange, toffe samenwerking met jou!

Benieuwd naar de mogelijkheden? Hier vind je meer informatie.

Liever meteen aan de slag? Stuur een e-mail of bel ons op 0181 729 191.

Josh Parker