5 manieren waarop content marketing MKBers helpt bij SEO

Contentmarketing is een goede basis om betrokkenheid bij uw bedrijf of merk te stimuleren en om de identiteit van uw merk te ontwikkelen. Het houdt u ook in de gedachten van voormalige en potentiële klanten. Bij het bedenken van contentcreatie overwegen niet veel kleine bedrijven hun inhoud te optimaliseren voor zoekmachines. Maar er zijn in feite manieren om content te gebruiken om SEO (Search Engine Optimization) te verbeteren en verschillende vormen van content kunnen verschillende kleine bedrijven ten goede komen.

Dimitry Miller

SEO is fundamenteel voor contentmarketing

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) speelt een grote rol bij het tot stand brengen van de digitale aanwezigheid van een klein bedrijf, dus het optimaliseren van de inhoud van uw website voor het zoeken en het verbeteren van de zichtbaarheid van uw website moet bepalen welk type inhoud wordt gemaakt.

1. Blogs helpen om ranking te krijgen voor relevante zoekwoorden

Bloggen is een goede plek om te beginnen voor de inhoudmarketingstrategie van elk bedrijf. Door middel van bloggen kunt u relevante, trefwoordrijke inhoud voor uw site maken. Met een goed begrip van uw bedrijf, uw trends in de industrie en de industrie in zijn geheel, toont het mensen die enigszins bekend zijn met uw bedrijf dat u op de hoogte blijft van wat er in uw branche speelt. Kwalitatieve inhoud helpt uw website te scoren voor de meest gezochte termen binnen uw branche. In termen van een goede lengte van een blog om deze sleutelwoorden te huisvesten, blijkt uit een case study van Hubspot dat 2250 tot 2500 woorden optimaal zijn voor de bloglengte.

U kunt gerichte inhoud maken die potentiële klanten aanspreekt tijdens de verschillende fases van het traject van hun zoektocht, door relevante zoekwoorden die zijn ontdekt door middel van zoekwoordonderzoek in uw blog (en andere content) op te nemen.

2. Afbeeldingen om de aanwezigheid van uw site te verbeteren

Een van de meer over het hoofd geziene manieren om de SEO van uw inhoud te verbeteren, is om afbeeldingen toe te voegen met zoekwoord-rijke alt-tekst. Google's SERP crawlt de afbeeldingen op uw site op dezelfde manier als bij het crawlen van inhoud op basis van woorden. Onderzoek naar zoekwoorden om relevante zoekwoorden op te nemen in de alt-tekst van de afbeelding, komt uw site ten goede. Wanneer iemand zoekt naar de relevante zoekwoorden in de zoekgegevens van Google - zowel voor afbeeldingen als voor de site - wordt uw site gezien als relevant voor wat een zoeker zou willen. Dit is ook een goede manier om mensen naar uw site te leiden.

3. Gebruik nieuwsbrieven om siteverkeer te genereren

Een kwalitatief hoogstaande nieuwsbrief die interesse wekt, heeft de potentie om mensen aan te zetten tot verdere betrokkenheid bij uw bedrijf. Met de juiste combinatie van goed geschreven teksten, afbeeldingen en boeiende visuals, kan een nieuwsbrief nieuwe bezoekers naar de site brengen, waardoor uw siteverkeer en uiteindelijk uw relevantie in zoekranglijsten toenemen.

Het is ook een goede manier om je merk in de gaten te houden van degenen die er misschien ooit eerder mee bezig zijn geweest. Als u de nieuwsbrieven voortdurend naar mensen terugbrengt naar uw site, vergroot dit de relevantie van uw site en wordt uw merk gezien als meer een autoriteit in het veld.

4. Social media kan het bereik van uw inhoud verbeteren

Profiteren van social media-platforms is belangrijk. Ze dienen als geweldige manieren om de zichtbaarheid van uw bedrijf te verbeteren. Een toename van de zichtbaarheid van content via verschillende sociale kanalen betekent dat een toename van het siteverkeer niet te ver achterblijft. Als uw inhoud van sociale media terug linkt naar uw site, genereert u meer verkeer en potentiële sitebetrokkenheid. Inhoud - vooral van hoge kwaliteit, en relevante inhoud - is altijd welkom. Hoe meer mensen willen omgaan met uw inhoud, hoe meer uw site wordt bekeken. Een toename van nieuwe sitebezoekers leidt tot een hogere ranking in de zoekresultaten omdat uw site als relevanter wordt gezien in uw branche.

5. Video content houdt mensen betrokken

Als het gaat om de consumptie van content, blijven video's de leiding nemen. Of ze nu op websites of sociale media te vinden zijn, meer mensen kijken video's dan ooit. Als u video's heeft als onderdeel van uw inhoudsrepertoire op uw website, blijven mensen langer betrokken bij de website als ze uw inhoud bekijken. Nog beter als uw inhoud inhoud van hoge kwaliteit is.

Via video-inhoud kunt u een grote hoeveelheid informatie overbrengen naar een toegankelijk, verteerbaar en zelfs amusant medium. Tegenwoordig gebruiken meer kleine bedrijven video's om de persoonlijkheid en boodschap van hun merk te tonen. Via sociale media-shares is video-inhoud een goede manier om mensen naar uw site en met gedeelde sociale media te halen.

Bonus: profiteer van Google-services - Google Mijn Bedrijf & Google Maps

Als u uw digitale aanwezigheid wilt optimaliseren voor zoeken, moet u uw site, de inhoud en de relevantie ervan verbeteren om uw zichtbaarheid door Google te vergroten. Er zijn veel verschillende benaderingen, maar soms ligt de eenvoudigste oplossing al klaar zonder veel moeite. Google heeft een groot aantal services die het aan kleine bedrijven biedt om potentiële klanten naar hun bedrijf te trekken.

Het is essentieel voor een klein bedrijf om een profiel in Google Maps in te vullen, zodat hun bedrijf kan worden gevonden. In de afgelopen paar jaar is Google Maps diep geworteld in hoe mensen te weten komen over nieuwe bedrijven, met name kleine bedrijven.

Wanneer iemand op zoek is naar een plek om iets te doen - eten, winkelen of zijn tijd doorbrengen - wenden ze zich vaak tot Google. Wanneer ze dat doen, is een van de eerste dingen die ze zien een Google Map. Dit is een geweldige kans om te laten zien waar mensen zoeken. Hoe meer inhoud (afbeeldingen, video's) u toevoegt aan uw Google-hoofdprofiel, des te meer dat wordt weergegeven wanneer iemand naar uw bedrijf op zoek is.

Een van de meer onderschatte functies van Google is Google Mijn Bedrijf (GMB), waarin de verzonden gegevens over uw bedrijf worden weergegeven in het kennisvenster aan de rechterkant van de zoekpagina. GMB maakt het voor potentiële klanten gemakkelijker om informatie over uw bedrijf te vinden. Hoe meer informatie u in uw GMB plaatst, hoe meer informatie Google laat zien wanneer mensen op zoek zijn naar uw bedrijf.

Of u nu een profiel op Google Maps of Google Mijn Bedrijf start, het contact maken met de services van Google verbetert de digitale aanwezigheid van uw bedrijf.

Moet je focussen op inhoud of op SEO? Wat denk je van beide!

Dat inhoud en SEO hand in hand gaan is een understatement. Het gebruiken van inhoud om SEO te verbeteren, of andersom, versterkt je digitale aanwezigheid enorm. Als klein bedrijf, terwijl tijd en geld grote investeringen zijn, is het de moeite waard om je tijd te investeren in het ontwikkelen van een op zoek machine geoptimaliseerde contentstrategie.

Over content strategy gesproken ... daar zijn we best goed in! en we helpen u graag verder. Neem contact op via onze contact pagina voor ideeën over hoe u de SEO van uw website kunt verbeteren met inhoud.

Dimitry Miller