10 email marketing tips voor beginners

E-mail is een van de grootste vormen van communicatie voor elk bedrijf. Zoals elke nieuwe rol zullen er altijd een aantal uitdagingen zijn. Fouten zullen gebeuren, en dat is goed. het e-mailmarketinglandschap verandert voortdurend, waardoor het moeilijk is om echt te weten wat consumenten zoeken in hun inbox. We hebben een snel overzicht samengesteld van de 10 belangrijkste dingen om te weten voordat je op de verzendknop klikt.

Nathan Henniges

Zorg ALTIJD voor toestemming van je abonnees

We weten het - wanneer u net uw bedrijf lanceert, is het moeilijk om een contactlijst helemaal opnieuw te ontwikkelen. Er zijn sites waar u lijsten kunt kopen op basis van interesses, maar het is zwaar afgekeurd en voor veel e-mailprogramma's verboden. Het beste is om inkomende marketing te blijven gebruiken om uw bedrijf en uw inhoud te promoten. Als u een aanmeldingsformulier voor e-mail op uw site heeft, zullen mensen zich aanmelden als ze geïnteresseerd zijn.

Denk aan maatwerk

Nu we een paar maanden in 2019 zijn, groeit de e-mailaanpassing steeds meer. E-mails die zijn aangepast voor de consument (inhoud gericht op interesses, met voornamen, locaties in de stad, enz.) Presteren beter dan de e-mails die dat niet zijn. Denk bij het voorbereiden van uw exemplaar na over de WHO die de e-mail ontvangt. Dit is met name het geval wanneer u uw e-mails begint te segmenteren. Je zou bijvoorbeeld niet willen dat iemand in Californië informatie krijgt over een deal in Massachusetts.

Overweeg het spamfilter

Wanneer u uw inhoud schrijft, neem dan een paar extra momenten om na te denken over de onderwerpregel. Er zijn een aantal woorden die het spamfilter van een e-mailclient kunnen activeren - wat betekent dat uw bericht waarschijnlijk nooit zal worden gezien. Naast de kopie zullen e-mailmarketingprogramma's ook advies geven over hoe u de spamfilter kunt vermijden.

Houd de inhoud tot een minimum beperkt (en gebruik subkoppen)

Zie e-mails als een stukje marketingmateriaal dat u kunt scannen. Wanneer ze vol staan met informatie, is het lezen moeilijk. Romans zijn geweldig, maar niet in e-mails. Veel mensen lezen e-mails van hun apparaten, dus het is belangrijk om de hoeveelheid scrollen tot een minimum te beperken. Door gebruik te maken van vetgedrukte koppen en een beetje extra witruimte, maakt u het voor de lezer eenvoudiger om de inhoud te scannen. Als u een afbeelding invoegt, zorg er dan voor dat u opvulling naar buiten toevoegt, zodat de algemene lay-out niet vol lijkt.

De meeste mensen gebruiken tegenwoordig hun smartphones voor het lezen van e-mail

Heb altijd een "reply" e-mail

Van wie de e-mail afkomstig is, is net zo belangrijk als de inhoud. Of het nu gaat om de naam van het bedrijf of de naam van iemand die er werkt (zoals de CEO, president, enz.), Het hebben van een naam zal de e-mail geloofwaardiger maken. Het stelt de consument ook in staat om te reageren met feedback en / of vragen.

Zorg voor een call-to-action

Wat is het doel van uw e-mail? Vraag je je publiek om een blog te lezen? Aanmelden voor een webinar? Zodra u heeft bepaald wat u uit de e-mail wilt halen, voegt u een call-to-action toe om het gewenste resultaat te krijgen. Normaal gesproken in de vorm van een knop of een koppeling, zal deze CTA mensen ertoe brengen om te doen wat u van hen vraagt. Zonder een, zal het moeilijker zijn om het succes van uw e-mail te meten.

Controleer twee of driemaal uw links

Tussen de call-to-action en alle andere links die je hebt, kan veel gebeuren (zelfs iets als een kleine typefout in het adres). Controleer alle links en controleer ze nog een keer - misschien zelfs een derde keer alleen maar om veilig te zijn. Een e-mail met een reeks (of zelfs maar één) verbroken link kan uw resultaten ernstig beïnvloeden. Dat webinar dat u in uw CTA opneemt, is nutteloos.

Maak het mobielvriendelijk

Vorig jaar bleek uit onderzoek dat meer dan 65 procent van de mensen hun telefoon gebruikt om e-mail te lezen. In 2019 is het zeer waarschijnlijk dat dit aantal nog hoger is. Daarom is het essentieel om een volledig responsieve en mobielvriendelijke e-mailsjabloon te hebben. Alle e-mailmarketingprogramma's bieden sjablonen die zijn gemaakt voor alle schermformaten. Zorg ervoor dat u uw due diligence uitvoert en test hoe het wordt weergegeven voordat u op Verzenden drukt. Als u niet kunt controleren op uw eigen apparaten, zullen programma's zoals Litmus dat voor u doen.

Besteed aandacht aan het aantal e-mails dat u verzendt

Het is vanzelfsprekend dat er zoiets bestaat als "te veel" e-mails. Wat dat betekent hangt af van de persoon, maar het is veilig om te zeggen dat een e-mail per dag waarschijnlijk te veel is. Het niet verzenden van voldoende e-mails kan echter ook invloed hebben op de manier waarop uw consument met uw merk zal omgaan. Dus, wat is het happpy medium? We zijn van mening dat 2-4 keer per maand een goede start is, hoewel sommige industrieën minder nodig hebben.

Vermijd blacklists

Sommige e-mailprogramma's staan tot een bepaald aantal "harde bounces" en unsubscribers toe. Als je e-mails hebt gekocht van een van die lijsten waar we het over hadden, heb je een veel groter risico dat dat gebeurt. Als dit het geval is, wordt uw account opgeschort. De beste manier om dit te voorkomen, is ervoor te zorgen dat elke e-mail authentiek is. Programma's zoals Neverbounce voeren tests uit op de e-mails en geven rapporten over welke geldig, ongeldig of waarschijnlijk in andere problemen aan de ontvangende kant vallen.

Hulp nodig bij uw e-mailmarketingcampagnes?

Door deze 10 tips te volgen, kunt u terecht voor uw eerste e-mail. Vergeet niet dat u altijd de klik- en openingskoersen moet controleren, zodat u deze kunt verbeteren terwijl u uw carrière voortzet in e-mailmarketing.

Heeft u hulp nodig bij het bereiken van meer klanten via e-mailmarketing? Voel je vrij om contact met ons op te nemen. We helpen je graag! Bel ons via 0181 729 191 of stuur ons een e-mail op info@scopeweb.nl.

Nathan Henniges